Ervaar zorgeloos boekhouden en haal het maximale uit uw bedrijf.
De Consumentenautoriteit gaat scherp toezien op onbetrouwbare webwinkels. Dit maakte de toezichthouder bekend bij de presentatie van haar Agenda 2012-2013. Met de toename van de online aankopen is namelijk het aantal vragen en klachten van consumenten ook toegenomen.
De Consumentenautoriteit wil snel optreden tegen webwinkels die schade veroorzaken bij consumenten doordat zij de regels niet naleven. De toezichthouder kan bijvoorbeeld consumenten waarschuwen of ervoor zorgen dat een website uit de lucht wordt gehaald. Ook gaat de Consumentenautoriteit ondernemers voorlichten over de geldende regels. Veel van de klachten van consumenten betreffen bijvoorbeeld het niet leveren bestelde producten, het niet correct naleven van het herroepingsrecht en de onbereikbaarheid van bepaalde webshops voor vragen of klachten
Andere speerpunten van de Consumentenautoriteit voor de komende periode zijn misleidende en agressieve telemarketing en misleidende reisprijzen. Via het informatieloket ConsuWijzer melden veel consumenten vooral last te hebben van agressieve telefonische werving voor energie- en telecomcontracten, puzzelboekjes of goede doelen. Bij het online boeken van een reis of vliegticket blijkt er vaak een groot verschil te zijn tussen de prijs waarmee wordt geadverteerd en de prijs die de consument uiteindelijk moet betalen. De Consumentenautoriteit kan optreden tegen ‘lokprijzen’ en sancties opleggen. Bron: Consumentenautoriteit, 30-01-2012