Uw boekhouding laten doen?

Zorgeloos boekhouden begint hier!


Administratiekantoor

Een administratiekantoor is een kantoor / onderneming die zich ten doel stelt voor haar cliënten alle zaken op administratietief, fiscaal en financiëel gebied te verzorgen.

De kerntaken voor een administratiekantoor zijn:

  • Het verzorgen van de financiële administratie.
  • Het verzorgen van de belasting aangiften.
  • Het opstellen van jaarrekeningen.
  • Het opstellen van tussentijdse rapportage's.
  • Het begeleiden en adviseren van haar cliënten.
  • Het verzorgen van de salarisadministratie.

Het begrip administratiekantoor komt verder nog voor in de vorm van een stichting administratiekantoor, ook wel genoemd STAK.

Een stichting administratiekantoor wordt in het algemeen ingezet / opgericht om aandelen van een vennootschap te verwerven en vervolgens certificaten van aandelen uit te geven aan de certificaathouders. Deze vorm wordt vaak gekozen om wel middels uitgifte van aandelen financiële middelen te verkrijgen maar tegelijkertijd het stemrecht te kunnen behouden.

 

Betaalbaar & Altijd Maatwerk voor onze Klanten!