Ervaar zorgeloos boekhouden en haal het maximale uit uw bedrijf.
Het is voor werkgevers vanaf 1 juli 2010 mogelijk digitaal mededelingen over de arbeidsovereenkomst te doen aan hun werknemers. Voorheen moest deze informatie schriftelijk worden verstrekt. Het gaat bijvoorbeeld om de volgende gegevens: naam en woonplaats van werkgever en werknemer; de plaats(en) waar de arbeid wordt verricht; functie van de werknemer of de aard van het werk; gebruikelijke arbeidsduur; de hoogte van het salaris en de uitbetalingstermijnen; tijdstip van indiensttreding; duur van het contract (als dat voor een bepaalde tijd is); (eventueel) lengte van de proeftijd; vakantieaanspraak; opzegtermijn; (eventueel) (aanvullend) pensioen; (eventueel) concurrentiebeding; toepasbaarheid van de cao.Deze wetswijziging draagt bij aan de lastenvermindering voor ondernemers. Als enige voorwaarde geldt wel dat de werknemer moet instemmen met het digitaal verstrekken van de relevante gegevens.